Parisli Salamon..

Parisli Salamon'un işleri tersine tersine gidince, Amerika’daki arkadaşı Mison’a mektup yazar, akıl danışır. Mison, ”Elinde ne var ne yoksa sat, Amerika’ya gel” demektedir..
Salamon neyi varsa satar. Sadece her ihtimale karşı tek odadan oluşan bir dükkânı bırakır. Karısı Rebecca'ya:
- Şimdilik! diye Paris'te bırakır ve Amerika’nın yolunu tutar.
Aylar geçer Salamon'dan karısına, nihayet bir mektup gelir.Mektup da:
“Kuzum Rebecca. Çoktandır yazamadım kusura bakma. Benim burada işler çok iyi. Uzunca bir süre elimdeki parayla ihale kovaladım durdum. Sonunda Kore Savaşından kalma eski don ihalesine girdim. Tanesini bir dolardan alıp, kısalttırdım, 2 dolara mal ettim ve tanesini 10 dolardan sattım. Buradan kazandığım parayla, bu defa Vietnam savaşından kalan eski yatak ihalesine girdim. Eski yatakların tanesini 5 dolardan aldım, üzerine yeni yüz kaplattım, 10 dolara mal ettim ve tanesini 100 dolardan sattım. Kuzum Rebecca; durum şimdi çok iyi, dükkanı sat acele yanıma gel” yazmaktadır.
Rebecca cevap yazar:
“Kuzum Salomon. Sen orada, binlerce yatak ve onbinlerce donla çok para kazandığını yazıyorsun. Ben burada bir tek yatakla ve de donsuz olarak senden daha çok kazanıyorum”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder