Komik..

Sevgili anneanneciğim, havaalanındaki kadın polis memurunun amacı sana sarılmak değil üzerini aramaktı. Hadi sarılıp sırtını sıvazladın, bir de üstüne öpmenin ne gereği vardı?
***

Babama bilgisayar ve internet kullanmayı öğrettiğim ilk günler... "Baba bak bu mouse, yani fare." diyorum, nasıl kullanıldığını gösteriyorum. Birkaç gün sonra babam beni çağırıyor.
- Kızım gel bak, bu kurbağa çalışmıyor!
***

Yaramazlığı tavan yapmış dört yaşındaki azman yeğenime oda cezası veriyorum... Büyük bir öfkeyle odasına gidiyor. Uzunca bir süre sesi çıkmıyor, uyuduğunu düşünüp sohbete dalmışken sesleniyor: - Gardiyaaannn, sütümün saati geldi. Sıcak olsun, kakao da koy içineee!!
***

Sabah okula gelip bilgisayarın başına oturduğumda You Tube'un kapatıldığını öğreniyorum. O sırada içeri çaycımız Şerife Hanım elinde çayla giriyor. Acımı onunla paylaşmak için:
- Şerife Hanım!! Duydun mu? YouTube da kapatılmış!!
Şerife Hanım güya bu olaya hiç şaşırmadığını belirten yorumu mu:?
- Bu okulda ne düzgün gidiyor ki zaten? Tuvaletin süpürgesini de almışlar!
***

Uçuş boyunca; çok sevimli, neşeli ve tonton yaşlı teyzenin üstüne titreyip yardımcı oldun ve teyze inerken:
- Evladım, yardımların için çok sağol!! Biz de sizi or...u biliyorduk!!
Dediğini keşke bana söylemeseydin hostes arkadaşım!! El öpenlerin çok olsun …
***

Aile dostlarımızla beraber gittiğimiz sinemada; verilen 15 dakikalık arada kalabalığa yakalanmamak ve sigarasını içmek için hızlıca karısının elini tutarak dışarı çıkan, arkasını döndüğünde elini tutuğu kişinin karısı değil de başka bir kadın olduğunu gören, "Eyvah s.ç.tık." diyen, bu lafa karşılık elini tuttuğu kadından "Dur daha s.çmadık!! Kocam gelsin beraber s.çarız." karşılığını alan, benim sevgili ortağımdır.
Savunması da hazır beyefendinin:
- Eeee karanlıktı ama!
***

- Doktorunun "Kaç yaşındasın?" sorusuna "Sizce kaç gösteriyorum?" diye cevap veren başka hasta var mı? Acil serviste bekliyorum da...
***

Kocama ''Kocacığım, diyelim ki doktorsun ve diyelim ki estetikçisin, neremi kesip düzeltmek istersin?'' diye sordum. ''Dilini.'' dedi. Üç gündür susuyorum; ne olur, ne olmaz...
***

Aile dostumuz olan, oldukça şişman ve iri yarı bir çiftin düğünündeyiz. Babam altınları takarken mutluluk dilemeyi ihmal etmiyor:
- Allah bir yastıkta kocatsın Ümit'ciğim. Tabii sığarsanız!
Babam hariç ailecek utandık.
***

Geceleri çok sıcak, uyuyamıyorum. Ben de kendimce bir çözüm buldum. Kuaför salonlarında saça su sıkılan sprey şişelerinden aldım ve gece sıcaktan bunalınca yukardan püskürtüyorum, sanki yağmur yağıyormuş gibi oluyor ve bayağı bir serinliyorum. Elime ayağıma da püskürtünce onun serinliğinde biraz uyuyabiliyorum. Yanımda yatan sevgili kocam ertesi gün bu durumdan meğer rahatsız olmuş:
- Lütfen gece o suyu sadece kendine püskürt, yoksa kendimi manavdaki sebzeler gibi hissediyorum!!
***

Hoca önde doktor adayları arkada sabah viziti yaparken birden, telefonun sesini kapatmayı unutan bir öğrencinin telefonunda Emre Aydın şarkısı çalmaya başladı. ''Adam olmaz dedin senden...'' Hocanın merakla beklenen tepkisi gecikmedi.
- Baban arıyor galiba. Söyle, haklı çıktı!!
***

Ruh hekimine:
- Kimse beni sevmiyor doktor! diye şikayet eden,
- Üzülmeyin, ben sizi seviyorum ya! diyen doktora:
- İyi ama doktor!! Ben, herkese beni sevsin diye para ödeyemem ki! Dedin ya!! Ben sana ne deyim baba!!….
***

Bundan birkaç sene önce büyükannemi doktora götürdük. Muayeneden sonra tahlil için gün verip "Sabah sakın bir şey yemeyin, aç karnına gelin." diye tembihlendi. Hastaneden çıktıktan 5 dakika kadar sonra büyükannem sessizliği bozdu ve buram buram umut kokan sorusunu sordu:
- Kahvaltıda ne ikram edecekler acaba? Aç gelin diye o kadar sıkı tembihlediler.
***

Pek çok memleket gezdim ama hiçbir yerde Malatya'daki pratik düzeni göremedim. Kız Meslek Lisesi, yanında Erkek Meslek Lisesi, yanında Evlendirme Dairesi.
***

Oğlum, saatlerce uğraşarak kartondan yaptığım buzdolabı modeli ile ödevinden en yüksek notu aldı. Öğretmeni ona:
- Aferin! Herkes anne ve babasına yaptırmış. Ama sen kendin yapmışsın, belli, demiş.
Kendimi hiç bu kadar beceriksiz hissetmemiştim. Karım iki gündür gülüyor. Karizmam yerle bir oldu. Teşekkürler öğretmen hanım!
***

Kilo aldığımda, "Kilo aldın, biraz zayıfla" demek yerine, "Hadi tosunum, az daha ye!! Seni halde hamal yapacağım" diyen sevgili kocam, ben sana kel olmandan dolayı "Az daha parlat, gece lambası yapıcam seni" diyor muyum? Demiyorum!
***

- Sevgili beli ağrıyan teyze; külotunun içine iğneleyerek elalemden sakladığın ziynet eşyalarını röntgen filmiyle tespit etmiş bulunmaktayız. Bilgilerine. ..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder