Çiğne!!

Fadime nine bir gün eczaneye giderek:
- Pana pel agrısu için ilaç ver da!!.
- Tamam nine. Bu hapları sabah akşam günde iki kez bir hafta çiğne.
- Tamam...
Bir hafta sonra Fadime nine eczaneye geri gelir:
- Pelume hiçbir faydası olmadı da!!. Bi de üstüne üstlük çiğnemekten pacaklarım ağrıdı!..

Böğrüne böğrüne basmak!!
Yukarıdaki Çiğne fıkrasının benzerini bu seçimde sandık başkanı olarak görevli arkadaşım da tanık olmuş.

Çiçeği burnunda yeni evli çift sandığa birlikte gelir, erkek oyunu içeride kullanıp vatandaşlık görevini yerine getirdikten sonra sıra bayana gelir.
Bayan eşini göstererek:
- Birlikte oy kullanabilir miyiz? der.
Sandık başkanı arkadaş:
- Olmaz hanımefendi!! Siz çok gençsiniz, tek kullanabilirsiniz!!
Bayan itiraz eder:
- Ama ben oy kullanmayı bilmiyorum ki!!
Bunun üzerine arkadaş oy pusulası ve zarfı alarak :
- Ben size içerde anlatırım, der ve içeri alır..
İçerde oy pusulasını göstererek:
- Hangi partiye oy kullanacaksanız o partinin altındaki daireye bu mühürle basacaksın!!der ve diğer zarflarını almak üzere dışarı çıkar.
Döndüğünde gözlerine inanamaz. Genç bayan oy pusulasını yere sermiş, basmakla meşgul..

Dava
Temel bir gün avukatını arar.. Dursun’la arasında bir olayın yaşandığını anlatır...

Avukat sevinçli, Temel’e:
- Temelciğim, yüzde yüz haklısın. Hemen Dursun’a dava açalım, büyük tazminat alırız...
Temel sinirli:
- Yok, fazgectum, acmayalum...
Avukat şaşkın:
- Neden?
Temel:
- Pen olayi Dursin’in tarafundan anlatmişitum da!!...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder