Dava..

Deprem bölgesinde yıkılan bir binanın mütahitine dava açılır. Mahkeme zamanı gelir fakat mütahit ortalıklarda yoktur. Hâkim savcıya döner:
- Ne yapalım?
Savcı: Formalite icabı bir mahkeme yapalım elbet birini tutuklarız!
Hakim: Kimi tutuklayacağız?
Savcı: Kumu tutuklayalım .....
Kum çağrılır.
Hâkim: Kum! Seni tutuklayacağız!
Kum: Beni tutuklayamazsınız benim işim sadece sıvada… Yıkıma ben neden olmadım ki!! Siz çakılı suçlayın.
Çakıl çağırılır...
Hâkim: Çakıl! Seni tutuklayacağız
Çakıl: Beni tutuklayamazsınız! Benim orda işe yaramam için çimento lazım! Asıl iş onda! Çimento çağırılır.
Hâkim: Çimento! Seni tutuklayacağız
Çimento: Benim sağlam olmam için demire ihtiyaç vardır. Asıl sorumluluk onda onu tutuklayın .
Demir çağırılır.
Hâkim: Demir! Seni tutuklayacağız!
Demir: Beni de tutuklayamazsınız!
Hâkim: Neden?
Demir: Çünkü ben olay yerinde yoktum ki...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder