Eşek..


Genç adam gördüğü yaşlı ama sevimli eşeği köy yerinde sahibinden 500 milyon liraya satın almak istedi. Köylü amca eşeği sattı ve parayı alırken;
— Yarın eşeği kasabaya getirip sana teslim ederim.
Ertesi gün genç adam, amcayı kasaba meydanında buldu ve eşeği sordu. Amca;
— Çok üzgünüm ama eşek sizlere ömür.
Genç adam;
— Peki, o zaman paramı iade edin.
Amca parayı alır almaz harcadığını ve iade edemeyeceğin söyledi.
Genç adam biraz düşündü;
— O zaman bana eşeğin ölüsünü ver.
Amca;
— Ölü eşeği ne yapacaksın?
— Görürsün!.
Amca, genç adamı bir ay sonra şehirde gördü;
— Nasıl eşeğin ölüsü işine yaradı mı bari?
Genç gülerek;
— Evet, büyük ödülün eşek olduğu piyangoda ikişer milyon liradan 500 bilet sattım. Toplam 498 milyon lira kar ettim..
Amca;
— Peki, ölü eşeğe kimse itiraz etmedi mi?
Genç adam gene güldü..
— Bir tek piyangoyu kazanan itiraz etti; ona da iki milyonunu iade ettim.

Birleşmiş milletler yardım kampanyası çağrı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder