Nişan Dedikleri..


Oniki yaşındaki oğlan iki yaş daha büyük amcaoğluna;:
— Abi ablam nişanlanıyor biliyorsun. .
— Yaz sonu nikâh varmış, bizim evde de konuşuyorlardı.
— Ben sana bir şey sormak istiyorum...
— Söyle….
— Bu nişan dedikleri ne? Evde sordum 'Eh evlenecekler işte' diyorlar ama nişanlanınca ne oluyor, onu anlayabilmiş değilim.
— Hıııım... Zor soru, ama bir örnekle anlatabilirim...
— Dinliyorum.
— Diyelim ki Şubat'ta yarıyıl karnesini aldın ve hepsi pekiyi. Sana bir bisiklet alıyorlar ve 'Haziran'da bütün dersleri pekiyi getir, sınıfı geç ve bu bisiklet senin olsun!' diyorlar. İşte Şubat ile Haziran arasındaki o süre var ya, bisiklet senin ama binemiyorsun; o süreye 'nişanlılık dönemi' deniyor.
— Haa şimdi anladım, bisikletin var, evde duruyor; sen ona bakıyorsun o sana bakıyor; ama binemiyorsun, ta ki sınıfı geçene kadar. Peki, dokunmaya izin var mı?
— Vallahi onu ben de tam bilemiyorum; binmek kesinkes yasak da, galiba ziliyle oynayabiliyorsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder